Branding, der besvarer spørgsmålet; hvad gør virksomheden særlig? med en skarp placering i markedet og målgruppens bevidsthed.

Branding

Det får du med branding:

  • Placér virksomheden i markedet og kundens bevidsthed
  • Adskil virksomheden fra konkurrenterne i markedet
  • Få en skarp fortælling overfor kunderne

Målet med branding er at positionere virksomheden tydeligt i markedet og målgruppens bevidsthed, gennem et skarpt fokus på det særlige i virksomheden. Det betyder i praksis at virksomheden vælger sin position på markedet, definere hvordan den er unik, og kommunikere dette i en super skarp fortælling.

Branding uden buzzwords

Formålet med branding er at skære ind til benet og finde virksomhedens særpræg, og styre udenom buzzwords, der ikke bidrager med andet end støj. Det handler nemlig om finde ind til virksomhedens kerne, og holde et skarpt fokus i kommunikationen til kunden.

Hvad gør virksomheden særlig?

Branding handler om at besvare spørgsmålet; Hvad gør virksomheden særlig? Virksomhedens branding består af de tre trin; markedsposition, innovation og adskillelse.

1. Markedsposition

Markedsposition handler om, hvor virksomheden har sin ekspertise og er specialitet. Målet er at virksomheden finder en tydelig placering, hvor virksomheden hører hjemme – og finde virksomhedens nichemarked.

2. Innovation

Innovation handler om at udvikle forretningen, så virksomheden står stærkt overfor konkurrenterne. Innovation sker ved at finde og følge trends, udfordre standarderne i branchen eller finde nye markeder med Purple Ocean Strategy.

3. Adskillelse

Adskillelse i markedet handler om at være både anderledes og attraktiv i forhold til konkurrenterne. Det gælder om at være “Den Eneste Ene” for kunden, ved opnå et stærkt fokus hele vejen gennem virksomhedens brand.

1. Markedsposition
Ekspertise
Specialisering
Nichemarked
2. Innovation
Find og følg trends
Udfordre branchestandarder
Nye markeder
3. Adskillelse
Anderledes og attraktiv
“Den Eneste Ene” for kunden
Fokus gennem dit brand
Det får du
Tydeligt virksomhedsbrand
Kernefortælling med fokus
Skarp elevatortale

Branding til din virksomhed?

Arbejdet foregår på en eller flere workshop, der afholdes i København eller hos din virksomhed. Resultatet er udviklingen af et tydeligt virksomhedsbrand, en fokuseret kernefortælling og en skarp elevatortale.

Alle virksomheder har forskellige behov, og jeg vil gerne give dig en pris, men først skal jeg kende din virksomhed, dit marked og dine kunder. Dog kan du se nogle priseksempler for typiske virksomheder.