Målgruppe workshop, der hjælper virksomheden med at kende kundens behov, og finde kunden på markedet gennem udvikling af en persona.

Målgruppe workshop

Det får du med en målgruppe workshop:

  • Lær kundens opgaver og krav at kende
  • Kend kundens købsrejse og købsrolle
  • Udvikl kundens profil

Kend og find kunden: Formålet med målgruppe workshoppen er at kende kundens behov, hvad der giver kunden værdi, samt udvikle en persona for målgruppen så virksomheden kan finde kunden i markedet. Virksomheden lærer her hvem målgruppen er, og hvorfor kunden i virkeligheden køber af virksomheden.

Målgruppens behov og ønskede værdi findes med værktøjet Jobs to be Done, der fokuserer på, hvilke udfordringer kunden vil løse, kravene kunden har og gevinsterne kunden vil opnå. Når vi har lært din kunde rigtigt at kende, finder vi kunden på markedet, ved at udvikle en persona, som beskriver dem i forhold til hårde fakta, deres person og den situation de befinder sig i.

Se målgruppens perspektiv

Som selvstændig har du desværre en tendens til at tænke på dit produkt/service først, og kundens behov senere. Du ved helt sikkert, inderst inde, at det du tilbyder løser kundens behov – men har bare lidt svært ved at formulere dem. Når du kender kunden, og ved hvor du finder dem, bliver det meget lettere at se tingene fra målgruppens perspektiv.

Målgruppe workshoppen har følgende indhold:

Behov
Opgaver, der skal løses
Følelsesmæssige krav
Praktiske gevinster
Værdi
Kundens opfattelse af værdi
Kundeværdier for forbrugere
Kundeværdier for virksomheder
Persona
Segmentering fra hårde fakta
Personalisering fra bløde fakta
Kendskab til kundens situation

Prisen for målgruppe workshoppen er 3.000 kr. ekskl. moms, og består af en tre timers workshop i København.

Mikki Dall

Mikki Dall

Bag Gnist Branding står Mikki Dall, der afholder workshoppen. Mikki har bl.a. uddannelserne Postgraduate Diploma i Digital Marketing, Bachelor i Innovation & Entreprenørskab og er desuden certificeret i Business Model Canvas.

Se hele Mikki’s CV på LinkedIn