Målgruppe, der besvarer spørgsmålet; Hvor er virksomhedens kunder? ved at kende kunden, finde kunden, møde kunden og ramme kunden.

Målgruppe

Det får du med målgruppe:

  • Kend kundens opgaver, behov og profil
  • Find kunden, og få succes på forskellige kanaler
  • Ram kunden med et skarpt budskab

Målet med virksomhedens målgruppe er at kommunikere hvad virksomheden tilbyder, til den rigtige målgruppe via det rigtige medie. Det betyder i praksis at virksomheden først skal kende målgruppens behov, udarbejde en kundeprofil for at finde dem i markedet, og sidst ramme kunden gennem skarp kommunikation.

Målgruppe af mennesker

Formålet er at kende målgruppen, ved at sætte sig ind i kundens situation. Det betyder i praksis at virksomheden først skal lære mennesket bagveds opgaver, behov og værdier at kende – inden man kan finde frem til kunden og kommunikere et skarpt budskab.

Hvor er virksomhedens kunder?

Målgruppe handler om at besvare spørgsmålet; Hvor er virksomhedens kunder? Virksomhedens målgruppe består af de tre trin; kend kunden, find kunden og mød kunden.

1. Kend kunden

Virksomheden kender kunden ved at få et indblik i de opgaver kunden skal løse, de gevinster kunden vil opnå, og de smerter kunden vil undgå. Ved at kende kunden, kan virksomhed matche kundens behov, med den værdi virksomheden tilbyder.

2. Find kunden

Virksomheden finder kunden ved at forstå kundens demografi, psykografi og adfærd. Denne viden fører til at virksomheden, kan udvikle en kundeprofil for den ideelle kunde (persona), der gør det muligt at finde kunden i markedet.

3. Mød kunden

Virksomheden møder kunden ved at få et overblik over kundens købsrejse, og alle de indgange, hvor kunden møder virksomheden (kaldet kanaler). Valget af kanaler handler i høj grad om, hvad der passer til virksomhedens personlighed og kompetencer, samt kanalens krav for succes.

1. Kend kunden
Opgaver kunden skal løse
Gevinster kunden ønsker
Smerter kunden vil undgå
2. Find kunden
Kundens hårde fakta
Kundens bløde værdier
Kundens adfærd
3. Mød kunden
Kundens købsrejse
Kundens indgange
Kundens miljø
Det får du
Persona for målgruppen
Overblik over dine kanaler
Skarpe budskaber
Mikki Dall

Hvem er jeg?

Mit navn er Mikki Dall og jeg arbejder i overlappet mellem Branding og Business. Jeg har en baggrund i design som Mediegrafiker (med to medaljer), i marketing med et Postgraduate Diploma i Digital Marketing (med udmærkelse) og i iværksætteri med bl.a. en certificering i Business Model Canvas fra Strategyzer (firmaet bag modellen).

Målgruppe til din virksomhed?

Arbejdet foregår på en eller flere workshop, der afholdes i København eller hos din virksomhed. Resultatet er udviklingen af en persona for målgruppen, et overblik over alle virksomhedens kanaler og skarpe budskaber.

Alle virksomheder har forskellige behov, og jeg vil gerne give dig en pris, men først skal jeg kende din virksomhed, dit marked og dine kunder. Dog kan du se nogle priseksempler for typiske virksomheder.

Målgruppe

Bliv kontaktet om målgruppe

Udfyld formularen eller kontakt mig på telefon 22 91 20 22 eller mail@gnistbranding.dk

Når du udfylder formularen, gemmes dine oplysninger i henhold til GDPR, så du kan blive kontaktet