Priseksempler på Gnist Brandings produkter; identitet, branding, målgruppe og forretningsmodel ud fire typiske virksomheder.

Alle virksomheder har forskellige behov, og jeg vil først kende din virksomhed, dit marked og dine kunder inden jeg giver en pris. Men jeg anerkender også virksomheders behov for et prisniveau, og har derfor, modvilligt, lavet denne oversigt med priseksempler.

Så lad os komme til sagen; priseksempler til fire typiske virksomheder. Lad os kalde dem Soloselvstændig, Selvstændig, Serviceselskab og Produktselskab. Forskellen mellem virksomhederne er om de sælger produkter eller services, og om de sælger til erhvervskunder (andre virksomheder) eller privatpersoner (forbrugere).

Det påvirker nemlig om virksomhedens brand er visuelt synligt eller usynligt, og om kundens tillid er til personen eller virksomheden bag. Samtidig er større virksomheder naturligt mere komplekse, har flere produkter/services og flere personer, der skal involveres i beslutningerne – hvilket betyder at workshops tager længere tid.

Her er et overblik over de fire virksomheder:

Soloselvstændig
Erhvervskunder
Salg af services
En enkelt service
Usynligt brand
Tillid til person
Typisk 1 ansat
Selvstændig
Erhvervskunder
Salg af produkter
Få produkter
Usynligt brand
Tillid til personer
Typisk 3-5 ansatte
Serviceselskab
Privatkunder
Salg af services
Flere services
Synligt brand
Tillid til virksomhed
Typisk 5-10 ansatte
Produktselskab
Privatkunder
Salg af produkter
Mange produkter
Synligt brand
Tillid til virksomhed
Typisk 10+ ansatte

Identitet priseksempler

Prisen på illustration af identitet afhænger af indholdet i virksomhedens identitet. Her spænder omfanget vidt, fra den soloselvstændige, der “blot” skal have et personligt logo, til produktselskabet, der har brug for en komplet brand identitet, der udover de visuelle elementer også tager højde for den sproglige stil.

Soloselvstændig
Personligt logo
5.000 kr.
Selvstændig
Symbol og logo
10.000 kr.
Serviceselskab
Visuel identitet
15.000 kr.
Produktselskab
Brand identitet
20.000+ kr.

Branding priseksempler

Prisen på branding uden buzzwords afhænger af behovet for at adskille sig fra konkurrenterne. Selvstændige og soloselvstændige fokuserer ofte på at blive skarpe på at forklare sig selv, mens service- og produktselskaber i højere grad vil udfordre markedet, og skille sig ud i mængden.

Soloselvstændig
2 timers workshop
2.000 kr.
Selvstændig
4 timers workshop
4.000 kr.
Serviceselskab
3+3 timers workshop
6.000 kr.
Produktselskab
4+4 timers workshop
8.000 kr.

Målgruppe priseksempler

Prisen på målgruppe af mennesker afhænger antallet af målgrupper, og hvor kompleks virksomhedens marketing er. Jo større virksomheden er, jo flere ressourcer har den, hvilket gør at den kan dække flere målgrupper og marketingkanaler, modsat en mindre virksomhed, der er nødt til at fokusere mere snævert.

Soloselvstændig
3 timers workshop
3.000 kr.
Selvstændig
3+3 timers workshop
6.000 kr.
Serviceselskab
3+3+3 tim. workshop
9.000 kr.
Produktselskab
4+4+4 tim. workshop
12.000 kr.

Forretningsmodel priseksempler

Prisen på forretningsmodel uden fyld afhænger af formålet med forretningsmodellen. Den soloselvstændige og selvstændige er ofte ude efter et overblik over virksomheden og feedback fra andre, mens service- og produktselskabet i højere grad vil bekræfte og udvikle sin eksisterende forretningsmodel.

Soloselvstændig
2 timers workshop
2.000 kr.
Selvstændig
4 timers workshop
4.000 kr.
Serviceselskab
3+3 timers workshop
6.000 kr.
Produktselskab
4+4 timers workshop
8.000 kr.