Identitet, der besvarer spørgsmålet; hvem er virksomheden? med en ydre præsentation af virksomhedens indre værdier, personlighed og sjæl.

Identitet

Det får du med en Identitet:

  • Vis virksomhedens værdier og sjæl i personligheden
  • Præsentér virksomheden og giv et godt førstehåndsindtryk
  • Skab en rød tråd gennem virksomhedens fremtoning

Målet med en identitet er at udtrykke virksomhedens indre værdier og sjæl i en ydre præsentation. Det betyder i praksis at virksomheden giver et professionelt førstehåndsindtryk, kan genkendes af kunden, og at virksomheden adskiller sig fra konkurrenterne gennem en tydelig personlighed og visuel fremtoning.

Illustration af identitet

Illustration af identitet handler om at skære ind til benet og finde virksomhedens sjæl frem. Ligesom ved mennesker, kan målgruppen nemlig godt gennemskue, når der ikke er et match mellem personlighed og visuel fremtoning. Derfor starter virksomhedens identitet med de indre værdier, inden det ydre udseende designes.

Som eksempel på, hvor stor forskel en identiteten gør, har jeg designet 12 forskellige logoer, ud fra de 12 brandarketyper, til et firma, der sælger kaffe.

Logo eksempler

50 logo eksempler

Se alle logo eksempler, med beskrivelse i dette blogindlæg.

Hvem er virksomheden?

Identitet handler om at besvare spørgsmålet; Hvem er virksomheden? Virksomhedens identitet består af de tre trin; sjæl, førstehåndsindtryk og fremtoning.

1. Sjæl
Formål
Værdier
Personlighed
2. Førstehåndsindtryk
Logo
Farver
Typografi
3. Fremtoning
Grafiske elementer
Ikoner og illustrationer
Billedstil
Det får du
Professionelt logodesign
Samlet visuel identitet
Designguide for brug

1. Sjæl

Virksomhedens sjæl præsenterer formålet og værdierne igennem en personlighed (brandarketype). En brandarketype er en samling af menneskelige egenskaber, som tilknyttes virksomhedens brand, og påvirker virksomhedens opførsel og den visuelle stil.

2. Førstehåndsindtryk

Virksomhedens førstehåndsindtryk indeholder de kendetegn kunden bruger til at genkende virksomheden. Virksomhedens logo er det første kunden ser, efterfulgt af farver og typografi, som kan sammenlignes med henholdsvis en persons ansigt, tøj og stil.

3. Fremtoning

Virksomhedens fremtoning er den visuelle præsentation af virksomheden gennem grafisk design. Virksomhedens grafisk, ikoner og billedstil danner et bestemt design, og svarer til henholdsvis en persons accessories, smykker og kropssprog.

Identitet til din virksomhed?

Arbejdet starter på en workshop, der afholdes i København eller hos din virksomhed, hvorefter vi sparrer løbende gennem processen. Resultatet er udviklingen af et professionelt logo, en samlet visuel identitet og en designguide for, hvordan du bruger den i fremtiden.

Alle virksomheder har forskellige behov, og jeg vil gerne give dig en pris, men først skal jeg kende din virksomhed, dit marked og dine kunder. Dog kan du se nogle priseksempler for typiske virksomheder.

Mikki Dall

Hvem er jeg?

Mit navn er Mikki Dall og jeg arbejder i overlappet mellem Branding og Business. Jeg har en baggrund i design som Mediegrafiker (med to medaljer), i marketing med et Postgraduate Diploma i Digital Marketing (med udmærkelse) og i iværksætteri med bl.a. en certificering i Business Model Canvas fra Strategyzer (firmaet bag modellen).

Identitet

Bliv kontaktet om identitet

Udfyld formularen eller kontakt mig på telefon 22 91 20 22 eller mail@gnistbranding.dk

Når du udfylder formularen, gemmes dine oplysninger i henhold til GDPR, så du kan blive kontaktet